ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2012

Παρατηρήσεις της ΕΝΩΣΗΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΝΑΥΤΠΛΙΑΣ για το Σχέδιο Νόμου σχετικά με την απελευθέρωση του Cabotage για τα Κρουαζιερόπλοια που δεν φέρουν κοινοτική Σημαία.


Στην επιστολή για το Σχέδιο Νόμου σχετικά με την απελευθέρωση του Cabotage για τα Κρουαζιερόπλοια που δεν φέρουν κοινοτική Σημαία, απέστειλε η ΕΝΩΣΗ προς τον Άδωνη Γεωργιάδη υφυπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, με κοινοποίηση στον κ. Νικόλαο Λίτινα γενικό γραμματέα ΥΠΑΑΝ, αναφέρονται τα εξής.

Κύριε Υπουργέ,

Αναφερόμενοι στο θέμα της περίληψης παραθέτουμε τις απόψεις μας.

  1. Κατ΄αρχάς, από τον τίτλο του άρθρου 255 του σχεδίου νόμου, θα πρέπει να απαληφθεί η λέξη πλήρης, που αναφέρεται στην απελευθέρωση, διότι δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, επειδή στα άρθρα που τροποποιούνται και ιδιαίτερα στο άρθρο 2, εξακολουθούν να τίθενται κάποιες προϋποθέσεις.
  2. Επί του άρθρου 1 παράγραφος 2. Αναφορά στους όρους ασφαλείας για τα πλοία δεν υπάρχει λόγος να γίνεται με την συγκεκριμένη περίπτωση. Όλες οι ρυθμίσεις που αφορούν τους κανόνες ασφαλείας των πλοίων διεθνών πλόων διέπονται από τις Διεθνείς Συμβάσεις και εν προκειμένο από τη SOLAS, την οποία η Ελλάδα έχει κυρώση και προβλέπεται να εφαρμόζει σύμφωνα με τους οικείους Εθνικούς Κανονισμούς, που αναφέρονται στους ελέγχους των πλοίων στους λιμένες.
  3. Επί της παραγράφου α του άρθρου 2. Η Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει το ύψος της εισφοράς, δεν είναι σκόπιμο να έχει χρονική διάρκεια, όπως εν προκειμένο αναφέρεται η τριετία. Τούτο διότι ενδέχεται σε νωρίτερο χρόνο των τριών ετών να δημιουργηθούν άλλες συνθήκες και να υπάρξει ανάγκη μεταβολών στις ρυθμίσεις.
  4. Επί της παραγράφου β του άρθρου 3. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνεται αναφορά στις ειδικότητες των ελλήνων ναυτικών που μπορούν να ναυτολογούνται επί των πλοίων αυτών.
  5. Επί της παραγράφου 2 του άρθρου 3. Διαπιστώνεται ότι εξακολουθεί να γίνεται αναφορά στην εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 3409/2005. Όπως είχαμε επισημάνει κατ΄επανάληψη από την κατάθεση του αρχικού νόμου, δεν θα μπορέσουν στην πράξη να επιδοτηθούν ασφαλιστικές εισφορές ελλήνων ναυτικών που υπηρετούν σε πλοία τρίτων σημαιών. Τέτοιου είδους κρατική ενίσχυση δεν μπόρεσε δυστυχώς ακόμα να εφαρμοστεί, ούτε για τα με Ελληνική Σημαία πλοία, σύμφωνα με τον αρχικό νόμο του 2005.
  6. Επί της Παραγράφου 3 του άρθρου 3. Το περιεχόμενο είναι πλεονασμός και τα θέματα των αλλοδαπών ναυτικών είναι γνωστό ότι ρυθμίζονται αποκλειστικά από την νομοθεσία του κράτους της Σημαίας.