Μεγάλη
εταιρεία στον χώρο της ακτοπλοΐας ανακοίνωσε αύξηση 5% στην τιμή των
ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, από την 1ης Απριλίου, ενώ σε αύξηση της τιμής
του εισιτηρίου προχώρησαν κι άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, επικαλούμενες, αυξημένο
λειτουργικό κόστος και ζημιές, λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων και της
μείωσης της επιβατικής κίνησης. Οι εταιρείες εκτιμούν ότι η φετινή πασχαλινή έξοδος θα
κινηθεί σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από πέρυσι λόγω της κρίσης.
Πολλές εταιρείες από την αρχή του χρόνου έχουν μειώσει τα δρομολόγια αλλά και τις ταχύτητες στα πλοία, με αποτέλεσμα η διάρκεια του ταξιδιού να αυξάνεται κατά μισή έως μία ώρα.
Οι ακτοοπλόοι ασκούν, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Ακόμη, οι ακτοοπλόοι θέτουν και ζήτημα κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων, συνθέσεων πληρωμάτων, και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.
Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.
Πολλές εταιρείες από την αρχή του χρόνου έχουν μειώσει τα δρομολόγια αλλά και τις ταχύτητες στα πλοία, με αποτέλεσμα η διάρκεια του ταξιδιού να αυξάνεται κατά μισή έως μία ώρα.
Οι ακτοοπλόοι ασκούν, πιέσεις για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα και την άμεση καταβολή των ποσών που οφείλονται από τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών.
Ακόμη, οι ακτοοπλόοι θέτουν και ζήτημα κατάργησης της υποχρεωτικής ετήσιας δρομολόγησης των πλοίων, συνθέσεων πληρωμάτων, και της 12μηνης υποχρεωτικής απασχόλησης του πληρώματος.
Υποστηρίζουν ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για την ακτοπλοΐα αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και θα πρέπει να αλλάξει, ενώ θέτουν και θέμα αλλαγής στους μήνες δρομολόγησης των ταχύπλοων.