ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2012

Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το SEA DIAMOND


Δεν είναι καθόλου ευνοϊκή, για το θέμα του ναυαγίου του κρουαζιεροπλοίου SEA DIAMOND, η απάντηση του Επιτρόπου Περιβάλλοντος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Janez Potočnik στην γραπτή ερώτηση που είχε καταθέσει από τις 10/4/2012 ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων κ. Νίκος Χρυσόγελος.
Το πλήρες κείμενο της απάντησης του κ.  Potočnik, εξ ονόματος της Επιτροπής, με ημερομηνία 25/6/2012, έχει ως εξής:
Ένα ναυάγιο που έχει εγκαταλειφθεί λόγω ατυχήματος μπορεί να θεωρηθεί ότι έχει απορριφθεί και  επομένως εμπίπτει στον ορισμό των αποβλήτων του άρθρου 3 σημείο 1 της οδηγίας 2008/98/ΕΚ (1) για τα απόβλητα (Οδηγία πλαίσιο για τα απόβλητα – WFD). Δυνάμει του άρθρου 13 της οδηγίας-πλαίσιο για τα απόβλητα, τα κράτη μέλη οφείλουν να εξασφαλίζουν ότι η διαχείριση των αποβλήτων πραγματοποιείται χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η ανθρώπινη υγεία και χωρίς να βλάπτεται το περιβάλλον.
Η Επιτροπή εκτιμά ότι κατά τη στιγμή της βύθισης οι ελληνικές αρχές έλαβαν τα αναγκαία μέτρα για την άντληση του καυσίμου που μετέφερε το πλοίο ώστε να αποφευχθεί η βλάβη στο θαλάσσιο περιβάλλον. Πέντε έτη μετά, δεν υπάρχουν πειστικά στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι την παρούσα στιγμή το ναυάγιο αποτελεί κίνδυνο για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Επιπλέον, η Επιτροπή στηρίζει πλήρως τις εργασίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και ενθαρρύνει την έναρξη ισχύος της Σύμβασης του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων (2). Η Σύμβαση για την ανέλκυση ναυαγίων προβλέπει σταθερή νομική βάση για τα παράκτια κράτη που ανελκύουν ή έχουν ανελκύσει, από τις παράκτιες ζώνες, ναυάγια τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ή το θαλάσσιο και παράκτιο περιβάλλον ή και τα δύο.”
(1) ΕΕ L 312 της 22.11.2008.
(2) Διεθνής Σύμβαση του Ναϊρόμπι για την ανέλκυση ναυαγίων. Eγκρίθηκε στις 18/5/2007 (IMO), εκκρεμεί η κύρωση.
Πηγή: Atlantis news