ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

H τουριστική προβολή της Ελλάδας εκχωρείται σε ιδιωτικά συμφέροντα ανεφερε ο ΣΥΡΙΖΑ.




Μετά από δύο αναβολές της συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης για την επικοινωνιακή στρατηγική στον τομέα του τουρισμού, η υπουργός Τουρισμού αντί να απαντήσει στα πολύ καίρια ερωτήματα που ετέθησαν και τίθενται εδώ και καιρό, επέλεξε να λασπολογήσει ενάντια στους αγώνες του ελληνικού λαού και το ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει ο βουλευτής του κόμματος κ. Μανώλης Κριτσωτάκης.
“Στα συγκεκριμένα δε ερωτήματα η υπουργός έδωσε ελάχιστες απαντήσεις που έβριθαν αντιφάσεων και υπεκφυγής. Επειδή, ουσιαστικά εκχωρείται σε ιδιωτικά συμφέροντα, όχι μόνο η τουριστική προβολή, αλλά και η ίδια η διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ένα κομβικό τμήμα της επικοινωνιακής στρατηγικής του τουρισμού και επειδή περισσότερες απορίες γεννήθηκαν από την τοποθέτηση της κας υπουργού, μήπως επιτέλους μπορεί να μας απαντήσει:

  • Αν ο ΕΟΤ δεν έχει καμία απολύτως θεσμική ή στρατηγική δέσμευση από τα συμφέροντα του ΣΕΤΕ, γιατί η υπουργός δεν ακυρώνει το άρθρο του νόμου 4070/2012 που νομιμοποιεί μια απεχθή για το Δημόσιο σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα;
  • Αν, παρά τις σχετικές και αντίθετες δηλώσεις του πρωθυπουργού, υπάρχει όντως εθνική στρατηγική στον τουρισμό, ποια είναι αυτή - πόσο μάλλον όταν η ίδια η υπουργός δήλωνε σήμερα ότι ακόμα και η τουριστική καμπάνια είναι υπό επεξεργασία;
  • Αν η σχέση του ΕΟΤ με τη Marketing Greece AE περιοριστεί μόνο σε συμπράξεις και συνέργειες, ποιοι όροι, προϋποθέσεις και δράσεις θα εμπεριέχονται σε αυτές και πότε θα ανακοινωθούν;
  • Αν ο ΕΟΤ δε συμμετέχει στην Marketing Greece AE λόγω εξοικονόμησης πόρων, πως έχει επαρκείς πόρους, μετά τις συνεχείς περικοπές δαπανών, για να χαράξει και να υλοποιήσει την επικοινωνιακή στρατηγική - δηλαδή να ανταποκριθεί στο ρόλο του;
Και ειδικότερα, πως δικαιολογείται ο σχεδιασμός και υλοποίηση του πολυδάπανου και αμφίβολης αισθητικής flash mob βίντεο στο Λονδίνο, αξίας 75.000 ευρώ, το οποίο αποσύρθηκε εντός ολίγων ημερών, μετά από διαμαρτυρίες πολιτών και τη γενική κατακραυγή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Τέλος, προτείνουμε στην κα υπουργό να διακόψει άμεσα τις διακηρύξεις περί ‘κοινωνικής ειρήνης’, ως δήθεν καταλυτικού χαρακτήρα για την ανάπτυξη, τη στιγμή που και αυτή η μνημονιακή κυβέρνηση έχει κηρύξει, με τις πολιτικές της, πόλεμο στους εργαζόμενους και τον διχασμό στην κοινωνία”.

Αναλυτικά η Επίκαιρη Ερώτηση:
Προς την κ. Υπουργό Τουρισμού
Θέμα: Συστηματικά καλλιεργούμενο από το υπουργείο Τουρισμού το θολό τοπίο στην τουριστική επικοινωνιακή στρατηγική. 
Τον Απρίλιο του 2012, μερικές μέρες δηλαδή πριν την προκήρυξη εθνικών εκλογών και τη διάλυση της Βουλής, η μνημονιακή κυβέρνηση ψήφισε το νόμο 4070/2012, ο οποίος, παρότι εισήχθη από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αφορούσε σε μια τεράστια δέσμη ρυθμίσεων με εξαιρετικά ευρύ φάσμα. Ανάμεσα στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου, το άρθρο 187 προέβλεπε - υποτυπωδώς, αλλά στοχευμένα - τη δημιουργία τουριστικής εταιρείας marketing με σύντομη επωνυμία Marketing Greece ΑΕ και σύμπραξη του ελληνικού Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα - δηλαδή του ΣΕΤΕ.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις αποτελούν σαφώς σκάνδαλο, όχι μόνο για το χρονικό σημείο που ψηφίστηκαν και την απουσία οποιασδήποτε διαβούλευσης με φορείς, αλλά και λόγω της εκχώρησης της υλοποίησης και –κυρίως– του σχεδιασμού σε ιδιωτικά συμφέροντα μέχρι το 2060! Εν ολίγοις, η διαδικασία λήψης αποφάσεων σε ένα κομβικό τμήμα της επικοινωνιακής στρατηγικής του τουρισμού έχουν παραδοθεί θεσμικά, εν ριπή οφθαλμού, στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.
Επειδή η επικοινωνιακή στρατηγική του τουρισμού οφείλει να είναι εθνικού χαρακτήρα και η εκχώρηση αυτής αποδυναμώνει την άσκηση πολιτικής του τουρισμού στο διεθνές πλαίσιο,
Επειδή η σύσταση της εν λόγω εταιρείας, αποκλειστικά ιδιωτικών, όμως, συμφερόντων προκάλεσε εύλογη σύγχυση αφού δεν διευκρινίζονται τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής ούτε αμφισβητείται ουσιαστικά η υπάρχουσα κατάσταση στον τουρισμό,
Επειδή σε περίοδο μεγάλης και καταστροφικής λιτότητας, οι μνημονιακές κυβερνήσεις έχουν συστηματικά επιλέξει την απαξίωση του ΕΟΤ, είτε με περικοπές στον προϋπολογισμό του είτε μέσω της μεροληψίας τους προς τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου,
Ερωτάστε κα υπουργέ
1. Με την παρούσα κατάσταση, ποιος φορέας ηγείται της υπόθεσης της  επικοινωνιακής στρατηγικής, προβολής και marketing της χώρας για τον τουρισμό, τη στιγμή που οι εξελίξεις που έχετε προκαλέσει έχουν ουσιαστικά ακυρώσει τις διατάξεις περί σύστασης εταιρείας marketing;
2. Με ποιους ακριβώς ποσοτικούς και ποιοτικούς δείκτες πιστεύετε ότι η εκχώρηση της τουριστικής προβολής, στην οποία εμείς είμαστε αντίθετοι, εξυπηρετεί την τουριστική ανάπτυξη, τις απαιτήσεις της διεθνούς πολιτικής της χώρας και τις διαπεριφερειακές, περιφερειακές και τοπικές ανάγκες των τουριστικών προορισμών;
Ο ερωτών Βουλευτής
Μιχάλης Κριτσωτάκης.