ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013

Αρχή Λιμένων Κύπρου: Δε συμφέρει η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.


Την ελπίδα ότι το θέμα της Αρχής Λιμένων θα εξεταστεί ξεχωριστά από τις άλλες συζητήσεις για ιδιωτικοποιήσεις Ημικρατικών Οργανισμών και θα πρυτανεύσει η κοινή λογική, σύμφωνα με την οποία το συμφέρον της Κύπρου είναι να παραμείνουν τα λιμάνια στο σημερινό καθεστώς και στον έλεγχο του κράτους, εξέφρασε ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αρχής Λιμένων Χρύσης Πρέντζας.
Σε δηλώσεις σήμερα το πρωί στο περιθώριο διήμερου συνεδρίου της Ευρωπαϊκής Ζώνης του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC), που πραγματοποιείται στα Περβόλια της επαρχίας Λάρνακας, ο κ. Πρέντζας είπε πως «εμάς αυτή την περίοδο μας ανησυχεί περισσότερο το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων. Αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε όχι μόνο σαν Αρχή Λιμένων αλλά και σαν κοινωνία, διότι θεωρούμε ότι δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν τα λιμάνια μας γιατί αυτό δεν συμφέρει ούτε στην οικονομία, ούτε στο κράτος, αλλά ούτε στους εργαζόμενους».
Πρόσθεσε ότι «η οικονομία θα ζημιώσει γιατί η Αρχή Λιμένων και τα λιμάνια μας είναι ένας αιμοδότης της κυπριακής οικονομίας και μπορεί να συνεχίσει να είναι αιμοδότης της κυπριακής οικονομίας. Είναι ένας κερδοφόρος οργανισμός του οποίου τα κέρδη τα επόμενα χρόνια, λόγω και της νέας αγοράς που δημιουργείται και αφορά την εξυπηρέτηση του φυσικού αερίου, θα τριπλασιαστούν και μ’ αυτό τον τρόπο θα μπορεί να είναι ένας σταθερός αιμοδότης στο να ικανοποιηθεί το δημόσιο χρέος».
Από την άλλη, συνέχισε, «για το κράτος μπαίνουν θέματα εθνικής ασφάλειας αλλά και για τους εργαζόμενους μπαίνει ένα θέμα που αφορά τη δική τους ύπαρξη και παρουσία μέσα στα λιμάνια».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Πρέντζας είπε πως «έχουμε κάνει ένα κύκλο  επαφών με όλα τα κόμματα και με όλους τους κυβερνητικούς φορείς. Ελπίζω και ευελπιστώ ότι το θέμα της Αρχής Λιμένων θα εξεταστεί ξεχωριστά και θα πρυτανεύσει η κοινή λογική που λέει ότι το συμφέρον του κράτους είναι να παραμείνουν τα λιμάνια στο σημερινό καθεστώς και στον έλεγχο του κράτους».
Ερωτηθείς για το θέμα της μεταφοράς λάσπης από το λιμάνι της Λάρνακας στα οικόπεδα της κυπριακής ΑΟΖ, ο Χρύσης Πρέντζας απάντησε πως «αυτή τη στιγμή το κράτος διαχειρίζεται το θέμα της εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή για το λιμάνι της Λάρνακας. Εχει δοθεί μια παράταση, την οποία ως Αρχή Λιμένων σεβόμαστε, αλλά παράλληλα δεν μένουμε απαθείς, προετοιμαζόμαστε σε περίπτωση που δεν εξευρεθεί λύση με το στρατηγικό επενδυτή για να βρούμε τις κατάλληλες λύσεις».
Πρόσθεσε ότι «κακώς ανησυχούμε σε ό,τι αφορά τις λειτουργίες που θα γίνονται στους λιμενικούς χώρους και θα αφορούν την εξυπηρέτηση του φυσικού αερίου. Ηδη, αυτή η υπηρεσία παρέχεται στο λιμάνι της Λεμεσού χωρίς καμία περιβαλλοντολογική ή άλλη επιβάρυνση και δεν θα αντιμετωπίσει ούτε η πόλη ούτε οι κάτοικοι της περιοχής κανένα πρόβλημα».


Εξήγησε ακόμα ότι «η προετοιμασία της λάσπης γίνεται στο λιμάνι Λεμεσού και μεταφέρεται στους χώρους που είναι τα οικόπεδα. Δεν μεταφέρεται λάσπη από τα οικόπεδα στο λιμάνι, αλλά εκεί γίνεται η πρόσμιξη. Η λάσπη είναι ένα υλικό το οποίο προστίθεται μέσα στο χώρο που γίνεται η εκσκαφή, δηλαδή όταν το τρυπάνι εισέρχεται στη θάλασσα, θα βάζουμε αυτή τη λάσπη για να διατηρούνται τα τοιχώματα σταθερά» κατέληξε.
Πηγή:sigmalive