ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Συμφωνία για νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ


Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, υπεγράφη στο υπουργείο η τελική συμφωνία για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.
Η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται μέσω Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε – ΣΕΠ Α.Ε. και τελούσε όλο το διάστημα υπό την εποπτεία και ευθύνη του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ενώ το κείμενο της τελικής συμφωνίας θα προωθηθεί προς ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων.
Η επιχειρηματική - επενδυτική συμφωνία, ειδικότερα, αφορά την κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις Προβλήτες II και ΙΙΙ. Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.
Επισημαίνεται ότι για λόγους διαφάνειας η συμφωνία αυτή υπεγράφη μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου. 
Τη συμφωνία υπέγραψαν ο Γενικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Captain Fu Cheng Qiu (Κάπτεν Φου Τσιένγκ Τσιόου) και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), Γιώργος Ανωμερίτης. Παρόντες στην υπογραφή της συμφωνίας ήταν -πέραν του κ. Βαρβιτσιώτη- ο Γενικός Γραμματέας Ναυτιλίας Αθανάσιος Μπούσιος, καθώς και ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης και Πασχάλης Μπουχώρης αντιστοίχως. Από τον κινεζικό όμιλο παρόντες ήταν επίσης ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ Zhang An ming (Τσανγκ Αν Μίνγκ) και ο Γενικός Διευθυντής της COSCOHellas Άγγελος Καρακώστας , ενώ από τον ΟΛΠ ΑΕ παρέστη και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Παναγιώτης Πετρουλής.
Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε:
«Μετά από ένα χρόνο από τη μονογραφή της Συμφωνίας για την επέκταση της παρουσίας της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά σήμερα, μετά την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των θεσμικών οργάνων της Πολιτείας, οριστικοποιείται επιτέλους μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση για τη χώρα. Μία επένδυση 230.000.000 εκ. ευρώ που είναι η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στην Ελλάδα την εποχή της κρίσης.
Με αυτή την επένδυση το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Η καθαρά παρούσα αξία της καινούριας σύμβασής μας ανέρχεται στα 678 εκατομμύρια ευρώ και παράλληλα δημιουργούνται οι υποδομές στο λιμάνι του Πειραιά που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερς ετησίως.
Το λιμάνι του Πειραιά είναι ο βασικότερος αναπτυξιακός πυλώνας μας στη Ναυτιλία και θέλουμε να είναι ο πρωταγωνιστής στη Μεσόγειο. Πρωταγωνιστής σε φορτία, στο διεθνές διαμετακομιστικό εμπόριο, στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο της Ευρώπης, αφού από το 2014 και για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια το λιμάνι συνδέεται με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Η Cosco, από τη στιγμή που ξεκίνησε την παρουσία της στο λιμάνι του Πειραιά το 2008 και μέχρι σήμερα, έχει καταφέρει να καλύψει περίπου το 95% της δυνατότητάς της. Με την καινούρια επέκταση του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, είμαστε βέβαιοι ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα καλυφθούν –κι αυτό μας δείχνει μέχρι τώρα η ιστορία- όλοι οι ποσοτικοί στόχοι που έχουν τεθεί από τη Σύμβαση. Και βέβαια, και το λιμάνι του Πειραιά και ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά, αλλά και όλη η ναυτιλιακή κοινότητα του Πειραιά θα υποδεχθούν τα οφέλη αυτής της επέκτασης.
Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τον Κάπτεν Φού της ΣΕΠ, τον κ. Ανωμερίτη τον κ. Κονδύλη, τον κ. Μπουχώρη, τον κ. Καρακώστα , αλλά και όλους τους συνεργάτες μου,καθώς και τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων κ. Χριστόπουλο. Σε μια χρονιά κάναμε τιτάνιες προσπάθειες, ώστε σήμερα αυτή η επένδυση να γίνεται με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πράγμα το οποίο δεν έχει γίνει για καμία άλλη επένδυση της χώρας, αφού καμία άλλη μεγάλη επένδυση στη χώρα δεν είχε περάσει από τον προληπτικό έλεγχο της, ώστε να είμαστε διασφαλισμένοι έναντι οποιουδήποτε κινδύνου στο μέλλον. Θέλω να ευχηθώ και στον Κάπτεν Φού και τον κ. Ανωμερίτη να είναι επικερδής αυτή η συμφωνία και φυσικά να διαβεβαιώσω ότι εμείς θα συνεχίσουμε να βρισκόμαστε δίπλα στο πλευρό των ξένων επενδυτών που επιλέγουν τη χώρα μας και ειδικά τα λιμάνια για να διευρύνουν τον κύκλο εργασιών τους.
Για εμάς τα λιμάνια της Ελλάδας δεν είναι μόνο για να εξυπηρετούν το εσωτερικό μας εμπόριο, αλλά πρέπει να καταστούν διεθνείς κόμβοι εμπορίου και διαμετακομιστικά κέντρα, ώστε να καταστήσουμε τη γεωγραφική μας θέση ως αναπτυξιακό πλεονέκτημα. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρουσία σας και την ως τώρα άριστη συνεργασία μας».
Ο γενικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, Fu Cheng Qiu, από την πλευρά του, δήλωσε:
«Σήμερα είναι μία σπουδαία ημέρα, καθώς έχουμε την τελική συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ ΑΕ. Τώρα, περιμένουμε την τελική έγκριση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και σας διαβεβαιώνω ότι μόλις εγκριθεί, άμεσα θα αρχίσει η κατασκευή του Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ. Οι περισσότεροι πλοιοκτήτες θέλουν να κάνουν τον Πειραιά τερματικό σταθμό, γι’ αυτό και πρέπει να προχωρήσουμε στην κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ.
Θέλω να πω ένα ευχαριστώ στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, κ. Βαρβιτσιώτη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΛΠ, κ. Ανωμερίτη, καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην επίτευξη αυτής της συμφωνίας. Εμείς στοχεύουμε στο μέλλον ο Πειραιάς να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και ένα από τα μεγαλύτερα του εισαγωγικού εμπορίου της Ευρώπης. Επίσης, θέλουμε από την πλευρά μας να καταστήσουμε το λιμάνι του Πειραιά κεντρική και κομβική πύλη εισόδου προϊόντων για τη Νότια και την Κεντρική Ευρώπη. Με τη συνεργασία των δύο κυβερνήσεων, της Ελληνικής και της Κινεζικής, μπορούμε να πετύχουμε. Ευχαριστώ».