ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Τι προβλέπει για συγκοινωνίες, αερομεταφορές και ταξί το νέο ν/σ


Ανοίγουν οι πόρτες για την είσοδο ιδιωτών στον έλεγχο κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες, πλην των Αθηνών, προς το παρόν, αλλά και στην έκδοση και διάθεση εισιτηρίων με το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών που κατατέθηκε  στη Βουλή. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Εργων» οι συγκοινωνιακοί φορείς θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να αναθέτουν σε τρίτους (και ιδιώτες) τον έλεγχο εισιτηρίων. Την εν λόγω ρύθμιση μπορεί να εκμεταλλευτεί ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ). Στον ΟΑΣΑ, από την άλλη, παρέχεται η δυνατότητα διεξαγωγής ελέγχων κομίστρου μόνο σε προσωπικό των συγκοινωνιακών εταιρειών ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) και ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Ωστόσο, ο ΟΑΣΑ μπορεί να αναθέσει σε τρίτους την έκδοση και διάθεση στο επιβατικό κοινό κάθε τύπου κομίστρου, το οποίο πρακτικά αναμένεται να αυξήσει τα σημεία πώλησης των εισιτηρίων και καρτών απεριορίστων διαδρομών (θα μπορούν να πωλούνται ακόμα και στα σούπερ μάρκετ).
Στο 60πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου παραμένουν τα πρόστιμα των λαθρεπιβατών στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας (πλην Θεσσαλονίκης) το πρόστιμο για τους λαθρεπιβάτες των αστικών μέσων θα ανέρχεται στο 20πλάσιο του εισιτηρίου, στους διακινούμενους με υπεραστικά μέσα, στο διπλάσιο της τιμής του εισιτηρίου και στους διακινούμενους με σιδηροδρομικά μέσα, ίσο με το διπλάσιο του αντιτίμου της διαδρομής την οποία πραγματοποίησε το τρένο (από την αφετηρία έως τον πρώτο, μετά τη διαπίστωση της παράβασης, σταθμό).
Παρατείνεται έως το 2018 (αντί του 2015 που προβλεπόταν μέχρι σήμερα) η αποζημίωση για την εκτέλεση άγονων δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρακτικά η, υπό ιδιωτικοποίηση, ΤΡΑΙΝΟΣΕ «προικοδοτείται» με 50 εκατ. ευρώ ετησίως. Οι τραπεζικές καταθέσεις του ΟΣΕ διασφαλίζονται από ενδεχόμενες κατασχέσεις για τα επόμενα τρία χρόνια. Παράλληλα μεταβιβάζεται από τον ΟΣΕ η διαχείριση του τροχαίου υλικού στη ΓΑΙΑΟΣΕ, ενώ ορίζει τη σύσταση επιτροπής διερεύνησης σιδηροδρομικών ατυχημάτων και συμβάντων.
Παράλληλα καθιερώνεται ένα νέο τέλος στις αερομεταφορές υπέρ των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ). Θα επιβάλλεται σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη από όλα τα ελληνικά αεροδρόμια με φορέα διαχείρισης την ΥΠΑ. Σύμφωνα με το κείμενο του νομοσχεδίου το ύψος του τέλους θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες δεν αναμένεται να ξεπερνά τα 0,25 ευρώ.
Οσον αφορά τους αυτοκινητιστές ταξί, διαχωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες οι παραβάσεις τους. Για τις ελαφρές παραβάσεις ορίζεται πρόστιμο από 50 έως 100 ευρώ, για τις σοβαρές από 100 έως 300, για τις πολύ σοβαρές από 300 έως 600 και για τις ιδιαζόντως σοβαρές από 600 έως 3.000 ευρώ, ενώ προβλέπει και αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας και πινακίδων από 3 έως 6 μήνες.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr