ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ

Ει βούλει καλώς ακούειν, μάθε καλώς λέγειν, μαθών δε καλώς λέγειν, πειρώ καλώς πράττειν, και ούτω καρπώση το καλώς ακούειν. (Επίκτητος)

(Αν θέλεις να σε επαινούν, μάθε πρώτα να λες καλά λόγια, και αφού μάθεις να λες καλά λόγια, να κάνεις καλές πράξεις, και τότε θα ακούς καλά λόγια για εσένα).

Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2017

Μήνυμα Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας 2017



Αποτέλεσμα εικόνας για Μήνυμα Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της  Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννη Πλακιωτάκη για την  Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας 2017


Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Ναυτιλίας εορτάζεται υπό το βάρος του πρόσφατου ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ, και την άνευ προηγουμένου οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού κόλπου.

Το κεντρικό θέμα της, αφορά «τη διασύνδεση των πλοίων, των λιμανιών και των ανθρώπων» και καθίσταται εξαιρετικά επίκαιρο και ενδιαφέρον, μετά το πρόσφατο ναυάγιο και τις τραγικές επιπτώσεις του, τόσο για το θαλάσσιο περιβάλλον της Αττικής όσο και για τους ανθρώπους που έχουν συνδέσει άμεσα ή έμμεσα τη ζωή τους μ’ αυτό.

Τα ζητήματα που αφορούν τη διασύνδεση των πλοίων, των λιμανιών και των ανθρώπων, κυρίως αυτή την περίοδο όπου στην Ευρωπαϊκή Ένωση συζητείται η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή στρατηγική, πρέπει να τύχουν ιδιαίτερης προσοχής και μέριμνας από μέρους της πολιτείας, ώστε να διατηρηθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

Για να ανταποκριθεί η ελληνική ναυτιλία στους τέσσερεις άξονες της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής στρατηγικής, όπου εστιάζουν στην ανάδειξη της ναυτιλίας ως βιώσιμης λύσης μεταφορών, στη προώθηση της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, στην ευρωπαϊκή ηγεσία για μια παγκόσμια επιχειρηματική δραστηριότητα και τη προώθηση της δια βίου επαγγελματικής σταδιοδρομίας στη ναυτιλία, θα πρέπει:
v  Να δοθούν κίνητρα και διευκολύνσεις τόσο για την προσαρμογή των ελληνικών πλοίων στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου όσο και για την αντιμετώπιση του κόστους κατασκευής και λειτουργίας των νέων πλοίων.
v  Να εκσυγχρονιστούν οι λιμενικές υποδομές της χώρας ώστε να βελτιωθούν οι ακτοπλοϊκές υπηρεσίες, να δοθούν κίνητρα για την δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων στις άγονες γραμμές και να δοθεί έμφαση στην αναβάθμιση των υπηρεσιών εξυπηρέτησης των μικρών και απομακρυσμένων νησιών.
v  Να δοθούν περισσότεροι πόροι για την ναυτική εκπαίδευση, να καλυφθεί η έλλειψη σύγχρονου υλικοτεχνικού εξοπλισμού στις Ακαδημίες του Εμπορικού Ναυτικού και να εκσυγχρονιστούν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Τέλος,
v  Να υπάρξει μεγαλύτερη μέριμνα για την εξασφάλιση ασφαλών θαλάσσιων μεταφορών και την υιοθέτηση αυστηρότερων κανόνων και προδιαγραφών για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. 
    
Αναμφίβολα, η ελληνική ναυτιλία αποτελεί εθνικό κεφάλαιο και θεμελιώδη πυλώνα για την ανάπτυξη και ευημερία της χώρας μας. 
Διαχρονικά, αλλά και ιδιαίτερα στη σημερινή δύσκολη οικονομικά συγκυρία για την Ελλάδα, η ελληνική ναυτιλία προσφέρει ανεκτίμητης αξίας πόρους στην εθνική οικονομία, συμβάλλει στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη των νησιωτικών και ακριτικών περιοχών της χώρας και αποτελεί τον πιο ανταγωνιστικό και εξωστρεφή τομέα της ελληνικής οικονομίας.

Για το λόγο αυτό, νιώθω την υποχρέωση να συγχαρώ όλους τους φορείς της ελληνικής Ναυτιλίας, που διακρίνονται καθημερινά για τις επιδόσεις τους και που διαχρονικά συμβάλλουν, ώστε η Ελλάδα να κατέχει το υψηλότερο βάθρο στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα.  
Τους αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια και είμαι βέβαιος,  ότι χάριν στις προσπάθειές τους το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας θα είναι για πολλά χρόνια ελπιδοφόρο και ευοίωνο.